Alla inlägg den 3 april 2014

Av Ela - 3 april 2014 20:24

Hej alla!!


Nu var det dags för mig att haka på den här trenden som går att man skall blogga. Normalt sett är jag inte den som följer trenden, men ibland får man hänga på.


Jag tänkte att detta allra första inlägget kommer att spegla lite vem jag är och vad det är ni kommer finna på denna bloggen.


Vi börjar från början:

Född och uppvuxen i Lund, Skåne. Föddes 1990 och har hunnit med en del sedan dess. När jag var liten ville ja blir busschaufför eftersom våran alltid fick snacka med alla (älskade/älskar att snacka med folk). Sedan har det ändrats lite under åren. Ville bli jockey ett tag efterso mamma tränar galopphästar och jag är uppvuxen på en häst gård.  Fick min första häst när jag var 2 år gammal. Idag har jag en mycket fin häst, men rider bara när det är fint väder och på min vilkor. Har en fantstisk medryttare som älskar stallet betydligt mycket mer än mig. Sen ville jag går i pappas fotspår och bli jurist, men så fort jag förstod att man var tvungen att lära sig så många lagar la jag den idén åt sidan. Därefter kom jag på att jag skulle gifta mig rik iställer, gick väl sådär (inte gift än, men så småningom så).


Det blev i alla fall omvårdnadsprogrammet på gymnasiet och sen drog jag till Malta för att lära mig engelska och festa lite. Träffade massa med underbara människor där som jag än idag har bra kontakt med. Sen flydde jag till Finland. Var trött på livet i Lund. Där var jag i 7 månader och älskade livet som extra mamma till en lite pojke. Strax efter jag kom till Finland bestämmde jag mig för att åka till England och lära mig lite mer engelska, vilket jag gjorde som au pair direkt efter Finlandresan. Fick lära mig mycket om mig själv under de 9 månaderna och hur mycket pengar egentligen styr våra liv. Återigen kom funderingar kring att gifta mig rikt eftersom jag hade dålig koll på vad jag ville lbi som jag kunde tjäna pengar på.


När jag kom hem från england pluggade jag lite till lärare, 1,5 terminer och sen jobbade jag som underskterska. Det är egentligen det senaste året som det börjat hända saker i mitt liv och jag kommit dit jag vill. Jag ville, som ni nog förstått vid detta laget, ha mer pengar, men även en fantastisk man. Båda dessa kom jag åt under 2013.


När jag slutade plugga fick jag flytta hem till pappa igen, en 22 årings dröm..... Så vi började leta efter en lägenhet som jag kunde bo i, men fann ingen. Därmed blev det att vi köpte en. Pappa stod för strörre delen eftersom minn sparkonto var lite tomt, har aldrig varit bra på att spara. Men som sagt kära pappa ställde upp och så började det hela.


Idag pluggar jag till jsuksköterska och jobbar som undersköterska. Jag hittade min sambo precis efter att jag flyttat in i min etta i Lund Januari 2013.


Det tog inte lång tid innan jag förstod att han var den rätta och jag började fundera på framtiden med honom. Vi beslutade oss för att flytta ihop och hyra ut min lägenhet under ett års tid.

Mitt i alltihopa dog min mormor och morfar och jag fick ärva mer än jag någonsin kunnat drömma om!


Här kommer ni alltså få veta lite mer om livet som sjuksköterskestuderande som älskar att resa och gå på spa!! Ni kommer få tips om shopping och spa resor, men även om bra fika ställen, bra kurslitteratur och inte minst underbara paradisresor!

Presentation


Min blogg handlar om allt i mitt liv. Från jobb och shopping till spa och resor!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards